March 7, 2011

Degree Or Kerja?

Mood : Keliru
Listening : Prefect (simple plan)

Assalamualaikum...hihihi..mcm first time je aku bg slm dekat entry aku ni...jgn xjwb ye...dalam berapa minggu lg tamat la p'gajian diploma aku...fuhhh...igt sng nk dpt dip?? 3 tahun b'hempas pulas,menagis,xtido,sakit hati,kecik hati,hampir nk give up n byk lagi la aku rase sepanjang p'gajian ni...xpela ni sume p'galaman hidup yg aku blh gune kan pada masa akn dtg...Thanks Ya Allah bg aku peluang utk m'lalui p'jlnn ini...so sekarang mmbr2 aku dh mule fikir apa jln mereka seterusnya...t'msk la aku..xkn la kite nk stay je kat takuk tu kan...antara choice yg ade skrg, nak sambung bljr or kerja??bg side aku...seriusly 90% keputusan aku lbh kepada nk kerja...walaupun hati ni xpuas lg nk study n nk dpt sijil yg lg tinggi...tp aku de sbb kenapa aku nk kerja...tp parents aku m'harapkan aku smbg study...nampak k'gembiraan mereka bila aku ckp "mama,mybe reffi smbg degree"...tp tu dulu...skrg bile aku dh fikir2 blk...antara sebab nya ialah,tempoh p'gajian degree tu...kite xpyh fikir dulu potong kredit tu...ambik tempoh solid...iaitu 4tahun...lama sgt...family aku bkn org sng pun...nk dpt duit mesti dgn tenaga yg byk...Sbnrnye dh t'lihat keletihan org tua aku m'cr rezeki...tapi mereka gagahkan jugak...so aku fikir,klu aku smbg study,minimum 4 tahun lagi mereka akn still cr rezeki dgn cara tu...4tahun,tempoh yg sgt lama...sdgkan skrg pun mereka dh mule letih...tu belum aku nk kukuhkan hidup aku lg...baru la mereka boleh b'rehat...rasa xsanngup hati ni...aku anak sulong, so adik2 aku perlukan duit jugak..bkn aku sorang...so byk bebanan mereka...sdgkan mereka sdh mule di mamah usia...parents aku still mude lg...tp sbb dr dulu kerja keras gune tenage...so byk component2 yg perlu direhatkan...enth la..tp dalam rungsing2 ni aku still mohon beberapa uni utk degree...bile dh dpt...tgk la mcm ne keputusannya...cume kalau aku buat keputusan nk kerja nnt...xthu mcm ne nk jelas kan kat dieorg...ayah aku ok je dgn keputusan aku,sbb die yakin dgn ank lelaki die yg sorang ni...sblm ni die ok je ngn keputusan aku...klau hasil nye positive die akn senyum n bg lg kate2 smgt,tp kalau seblknye die just geleng2...hahahaha...tp mak aku ni...hrpn nye mcm tinggi sgt kat aku lg bab2 p'didikan ni...sulong la katekan..aish!!!!kat sini aku nk shared sikit jurusan yg aku dh apply...hurm...aku harap aku dpt twrn yg aku mohon ni...tp dlm masa yg same aku xnk bljr dulu...nk kerja....


Ya Allah bantu lah hamba Mu ini utk m'buat keputusan hidup Ya Allah...Amin..

2 comments:

camera kasar said...

i'allah..akan ketemu akhirnya kelak.

...r.e.f.f.i.... said...

Amin... :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails